Središnji filmski festival za sve koji se bave sedmom umjetnošću ili jednostavno – Cannes, zamišljen je 1932. i pokrenut 1946. Tijekom desetljeća je postao najvažnije filmsko događanje, na kojem se određuju trendovi, stvaraju zvijezde, grade karijere, ali i čitave kinematografije. Netflix je posve suprotno. Pokrenut kao videoteka 1997. u Kaliforniji, u dva se desetljeća nametnuo kao vodeći streaming servis s gotovo nevjerojatnih 150 milijuna pretplatnika diljem svijeta, globalni div koji ne mari za ono što jest ili je nekada bilo.
Sukob Cannesa i Netflixa sukob je dviju suprotnih paradigmi – jedna inzistira da je filmsko iskustvo kino iskustvo, a druga da je film neovisan o mjestu gledanja: sve što ima ekran i spojeno je na internet može biti posrednik za audiovizualnu konzumaciju. Klasičan sukob starog i novog, no gdje je u toj igri interesa – film? Utrka za kino zaradom gura ga prema infantilnom eskapizmu, arthouse scena ga putem festivala kontinuirano ukalupljuje, a istodobno mu serije kradu važnost, kulturni utjecaj i medijsku zanimljivost. (H. P.)
O budućnosti filma i audiovizualne industrije uopće na Književnom petku 10. svibnja razgovarat će filmski kritičar Mario Kozina i producent Nebojša Taraba pod moderatorskom palicom Hrvoja Pukšeca.
Pratite nas i na Facebooku: https://www. facebook.com/knjizevnipetak/
Nema komentara :
Objavi komentar
Hvala na vašem komentaru. Isti će biti objavljen nakon pregleda moderatora.