Kolumne

Jelena Hrvoj
Patnje mladog autora

Eleonora Ernoić Krnjak
Rozin kutak

Martina Sviben
S kodom bluesa i balade

Mirjana Mrkela
Ispovijed jedne čitateljice

Aleksandar Horvat
Kajkavsko najže

subota, 2. kolovoza 2025.

Matea Radobuljac izlaže u Caffe Galerija Gina u Zadru


U poznatoj Caffe Galerij Gina, koja već blizu pola stoljeća ugošćava poznate hrvatske likovne umjetnike, u četvrtak 31. srpnja 2025. godine otvorena je samostalna izložba zadarske likovne umjetnice i pedagoga Mateje Radobuljac. 

Matea Radobuljac rođena je u Zadru 1992. godine, završila je Srednju školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Zadru, a 2016. godine diplomirala je na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci, da bi 2018. godine na Sveučilištu u Zadru završila PPDMO i stekla pedagoške kompetencije. Dobitnica je nagrade Akademije u području slikarstva i primijenjene umjetnosti. Zaposlena je u Školi primijenjenih umjetnosti i dizajna u Zadru, članica je HDLU Zadar, izlagala ja na više samostalnih i skupnih izložbi.

Na otvaranju izložbe, mnogobrojnoj zadarskoj likovnoj publici obratili su se Dario Longin, vlasnik i voditelj Galerije, Tomislav Marijan Bilosnić, književnik, slikar i likovni kritičar, koji je govorio o novoizloženim djelima Matee Radobuljac, kao i sama umjetnica.  

Govoreći o slikama Matee Radobuljab, između ostalog, Bilosnić je istakao i činjenicu. „ U najnovijem ciklusu slika Mateje Radobuljac svjedočimo nastavku i produbljenju njezinog osebujnog likovnog izraza, koji se i dalje prepoznaje po bogatom koloritu, simbolici i emocionalnoj gesti. Radobuljac ostaje vjerna svom umjetničkom senzibilitetu, ali s novom energijom i produbljenim promišljanjem o povezanosti prirode i slike, zvuka i ritma, boje i emocije. Ove slike ne traže naraciju, one se doživljavaju, one vibriraju i dišu, poput same prirode iz koje proizlaze.“

SLIKARSKA GESTA KAO PRODUŽETAK UNUTARNJEG DOŽIVLJAJA PROMATRANJA PRIRODE KAO ŽIVE CJELINE

Uz nove slike Matee Radobuljac

U najnovijem ciklusu slika Mateje Radobuljac svjedočimo nastavku i produbljenju njezinog osebujnog likovnog izraza, koji se i dalje prepoznaje po bogatom koloritu, simbolici i emocionalnoj gesti. Radobuljac ostaje vjerna svom umjetničkom senzibilitetu, ali s novom energijom i produbljenim promišljanjem o povezanosti prirode i slike, zvuka i ritma, boje i emocije. Ove slike ne traže naraciju, one se doživljavaju, one vibriraju i dišu, poput same prirode iz koje proizlaze.

Povezanost i jedinstvo, temeljni pojmovi u prirodnim ciklusima, pretočeni su u svaku oslikanu plohu. Radobuljac u svojim djelima istražuje neraskidivu vezu između prepoznatljivih i apstraktnih oblika, bilježeći geste koje ne oponašaju, nego osjećaju i prepoznaju unutarnji ritam svijeta. Gesta na platnu nije samo rezultat slikarskog postupka, nego produžetak unutarnjeg doživljaja, proizašlog iz promatranja prirode kao žive, međusobno isprepletene cjeline. Sve je povezano: linija s bojom, boja sa svjetlom, svjetlo s emocijom.

U tom spletu značenja, boja igra ključnu ulogu. Dominantne su sunčeva žuta i nebeska plava,  boje koje ne sugeriraju stanja duha. Žuta kao izvor energije, svjetla i topline, dok plava donosi prozračnost, prostor i tišinu. One nisu samo pigmenti, nego simbolički nositelji životnih suprotnosti koje koegzistiraju, toplina i smirenost, zemlja i nebo, dan i noć. Između njih javljaju se detalji koji su "zagrijani i užareni", kao točke emocionalne napetosti koje djelima daju dodatnu snagu.

Mateja Radobuljac niže slojeve boja, emocija i ritmova poput glazbenog partitura. Njezina platna vibriraju u istom ključu kao i prirodni pejzaži, ali ne u dokumentarnom, već u duhovnom smislu. Ovdje je priroda viđena iznutra, kao mreža odnosa, nevidljivih energija i osjećajnih titraja. Niti jedno obilježje slike nije slučajno, svaka ploha, svaka gesta ima svoje mjesto u toj organskoj strukturi.

U vremenu koje sve češće zaboravlja na temeljne povezanosti s prirodom, slike Mateje Radobuljac podsjećaju da ništa ne postoji samo za sebe. I da bez unutarnje povezanosti oblika, zvuka, boje i emocije ne postoji ni prava slika, niti pravi doživljaj svijeta. Upravo ta njezina vjera u jedinstvo svega živoga, pretočena u snažnu likovnu poetiku, čini ove nove radove istinski relevantnim, autentičnim i duboko ljudskim.

Tomislav Marijan Bilosnić

Caffe Galerija Gina, 31. srpnja 2025. 


Nema komentara :

Objavi komentar

Hvala na vašem komentaru. Isti će biti objavljen nakon pregleda moderatora.