Na putu iz Baranje prema Osijeku, meni je još nešto što se nalazi uz samu lijevu obalu rijeke Drave, bilo posebno zanimljivo i na sebe svratilo pozornost. Bili su to ostaci krunske tvrđave a sada omiljeno, osječko šetalište za zaljubljene parove.
No pođimo redom.
Nakon ukusnog ručka i jednog crnog, osječkog Radler piva, ipak smo morali, iako nerado, krenuti kući. Prema Osijeku u pravcu kolnog mosta preko Drave, devastiranog i oštećenog u Domovinskom ratu a ponovno obnovljenog 1995 godine. Lijevo od njega na udaljenosti od oko 150-200 m je stari željeznički most. Obnovljen 1977 i s novom konstrukcijom, postavljenom 1990. No, mnogo je poznatiji prvi željeznički most, sagrađen 1870. godine. Na njemu se 1882. godine dogodila velika željeznička nesreća jer je vlak s putnicima, propao u Dravu. Poginula su 23 vojnika i jedan radnik o čemu svjedoči spomenik, koji se nalazi nedaleko od njega. Vijencu Ivana Meštrovića.
Dok je desno od kolnoga mosta, prekrasan, viseći pješački most. Sagrađen 1980. godine u blizini omiljenog kupališta Osječana, prozvanog Copacabana.
Prije samog mosta uz lijevu obalu Drave nalaze se ostaci, ostataka krunske kule, svojevrsnog mostobrana. Kao i ostaci ostalih turskih utvrda. Koje su ostale nakon izgradnje poznatog Sulejmanovog mosta.
Iz povijesnih je izvora poznato da su prije gotovo 500 godina, dok je sultan Sulejman I Veličanstveni s glavninom vojske boravio u Iloku koji je osvojen bez većih napora, izaslanici Osijeka i Erduta, predali 8. kolovoza 1526. gradske ključeve Osijeka veziru Mustafa-paši Jahjapašiću. Tako je djelomično razrušen grad prešao u ruke Osmanlija koji su njime vladali 161 godinu.
Ondašnji turski vladar Sulejman I Veličanstveni (1520.-1566.), dobro je znao da na svom pohodu prema Beču, mora prijeći Dravu i pokoriti Madžarsku. Stoga je to i učinio. Izgradio je a potom srušio, prvi pontonski most preko Drave i pobijedio u poznatoj Mohačkoj bitci 29. kolovoza 1526. godine. Zatim je krenuo na Siget (mađ. Szigetvár), tada najvažniju utvrdu u Ugarskoj, 6. kolovoza 1966., kojeg je hrabro ali bezuspješno do svoje smrti branio Nikola Šubić Zrinski. Dok je sam Sulejman nenadano umro prirodnom smrću, što je veliki vezir zatajio. Naslijedio ga je Selim II. a njegova je mnogobrojna vojska od 100.000 ljudi i 300 topova, krenula dalje prema Budimu na Dunavu kojeg su osvojili 1541. godine a tom pašaluku je pripadala i Baranja. Dok su Beč u namjeri da ga osvoje, bezuspješno opsjedali danima i na kraju morali odustati (Prva opsada Beča 1529.).
Na svom rušilačkom pohodu prema Zlatnoj jabuci (Goldene Apfel) ili simbolu Kršćanstva, bezobzirno su rušili i uništavali sve pred sobom, kako to bilježe ondašnji povijesni kroničari.
Za vrijeme svoje uspješne vladavine koja je trajala 46 godina, turska se značajno proširila i Osmansko Carstvo dosegnulo svoj vrhunac a Sulejman dobio nadimak Kanuni (zakonodavac).
Veliki Sulejmanov most, podignut je za samo osam dana od strane mnoštva seljaka te čak 800 janjičara, a sastojao se od dvaju dijelova – pontonskog oslonjenog o lađe na Dravi te velike drvene ceste koja je na hrastovim stupcima vodila preko močvara do Darde (oko 8 km). Tim mostom, koji će uskoro postati čuven po cijeloj Europi, prošao je konačno Sulejman uz klicanje i pucnje topova, krećući na svoj zadnji pohod prema Sigetu. Dok je preko mosta vraćeno i njegovo beživotno tijelo, nakon neravnopravne ali junačke bitke u Sigetu (1566. godine).
Mnogo godina kasnije, nakon druge opsade Beča 1683. (Schlacht beim Kahlenberg), udružene kršćanske trupe uzvraćaju udarac.
Na čelu s poljskim kraljem Janom III Sobjeskim (1629.-1696.), osmanska vojska je poražena.
Konačno je razbijena mit o nepobjedivosti Turaka i započeo početak kraja Osmanskog Carstva.
Markgrof Ludwig Wilhelm von Baden-Baden (1655.-1707.). Vrhovni zapovjednik udružene Austrougarske carske vojske u Velikoj borbi protiv Turaka (1683.-1699.), prozvan „Turski Luj“ (Türkenlui). Na svom pohodu oslobađanja Panonske nizine i Osijeka te ostalih krajeva pod turskom vlašću, ruši i spaljuje poznati Sultanov most.
Nema komentara :
Objavi komentar
Hvala na vašem komentaru. Isti će biti objavljen nakon pregleda moderatora.