Kolumne

srijeda, 3. svibnja 2017.

Patnje mladog autora XXXVII.


PROMO

Piše: Jelena Hrvoj

Objavili ste knjigu? Odlično! Bila ona objavljena od vas samih ili od strane izdavača, ono što slijedi su promocije. Naravno, vi na njih ne morate pristati, no tako gubite priliku da se predstavite ljudima kao autor od krvi i mesa. Gubite priliku za upoznavanjem ljudi, a time i priliku za napredovanjem. Recimo sada da se ipak odlučite na opciju koja uključuje promocije. Što i kako dalje? (Moram još napomenuti da ja govorim iz iskustva osobe koja je u samoizdavaštvu. Dakle, sam svoj gazda.)

Za početak, potreban vam je prostor i vrijeme. Prostor i vrijeme birate sami. Za one kojima nije problem izdvojiti koju kunu više, lako ćete organizirati promociju i u nekom malo „ljepšem“ prostoru. Za one koji pak nemaju tu famoznu kunu, uvijek ostaju knjižnice i neki lokalni prostori. Određivanje vremena je pak nešto drugo. Uvijek treba uzeti u obzir doba godine. Radi li se  o ljetu - dosta ljudi je na moru, radi li se o zimi - ljudima se ne izlazi na hladnoću. Dakle, moje je mišljenje da je najbolje vrijeme za promociju upravo jesen ili zima. Također, treba provjeriti odvija li se još neki događaj paralelno s vašim, a publika bi se mogla raspršiti zbog istog. Ostalo je ustvari na vama i vašem ukusu. Možete imati promotora, čitača, glazbenika, ma i mažoretkinje. Jedino što morate zapamtiti je da ljudi dolaze zbog VAS i VAŠE knjige, tako da ste bez obzira na količinu ljudi pored vas - vi centar pozornosti.

U ovome digitalnom dobu imamo pregršt pogodnosti, a jedna od njih je besplatna reklama. Promocije najavljujete putem društvenih mreža, kontaktirajte medije (koji rijetko reagiraju, ali nikad se ne zna), pozivajte prijatelje. Moj iskren savjet je da ne „iskačete iz paštete“ jer bi to moglo rezultirati kontraefektom.

Sada prelazimo na promocije koje nemaju veze s vama i vašom organizacijom. Dakle, doći će dan kada će vas netko pozvati da održite promociju u njihovom mjestu. Manje-više se radi o knjižnicama ili školama, a može se dogoditi i da gostujete na nekim od događanja vezanim uz knjige. U tome slučaju vi ste ti koji se samo morate pojaviti. Onaj škakljiv dio je da spomenuto gostovanje često nije financijski pokriveno. Na vama je da procijenite isplati li vam se ili ne. Radi li se o nekom gradu koji je na velikoj udaljenosti, morate biti svjesni da plaćate putni trošak, ali i smještaj.

Dakako, ne događa se uvijek da sami morate pokriti troškove. U tim situacijama iskreno preporučujem prihvaćanje promocije.

Postoje i situacije u kojima dolazi do neugodnih situacija. Srećom nisam nikada imala neugodna iskustva, ali poznajem ljude koji jesu. Od situacija da je promocija otkazana u posljednji tren, a kartu ste već kupili, do situacija loše organizacije i nedolaska publike. No, sve su to stvari na kojima učimo.

Ono najbitnije (prema mojem mišljenju) ostavih za kraj. NE gubite živce odazivom ljudi. Često će se dogoditi da vam u publici sjede tek dva posjetitelja, no dogodi se i da je prostor prepunjen. To ne govori ništa o vama, kvaliteti vašeg rada ili vašim sposobnostima. Odradite promociju kao profesionalac bez obzira radi li je o jednoj osobi ili o sto.

A sada, ŠU! Idite organizirati promocije i posjećivati ih. ;)

Nema komentara :

Objavi komentar