Kolumne

nedjelja, 12. ožujka 2017.

Naklada "Semafora" | Nada Zidar-Bogadi: Kokoš kod frizera



Nada Zidar-Bogadi, rođena je u Zagrebu gdje je završila Školu primijenjene umjetnosti te diplomirala na Filozofskom fakultetu. U književnom je svijetu poznata kao pjesnikinja, prozaistica i dramska spisateljica čija su djela uvrštena u brojne antologije, zbornike, čitanke, dječje časopise i lektiru. Uz modernu basnu (Sretni cvrčak, 1996.), fantastične priče (Marsovac iz moje ulice, 1996.), realistične pripovijetke (Kiša je moja prijateljica, 1997.), poetsko-prozne priče iz prirode (Lopoč priče, 2003.), maštovite slikovnice (od kojih je ona Volite li životinje dobila 2012. godine nagradu Grigor Vitez) i igrokaze (Kokoš kod frizera, 2016.), ova je autorica suvremenu hrvatsku književnost posebno obogatila svojim poetskim zbirkama (Mjesečev sin, 1984., Nikad bliže Mjesecu, 1992., Šešir pun mjesečine, 1994., Sudbina ruže, 1997., Plavi san, 2014., Proljeća trči za dječakovom loptom, 2016.). Riječ je i o haiku i senryu pjesnikinji koja je uvrštena i u Antologiju hrvatskog haiku pjesništva Vladimira Devidéa (1996.) i svjetski Zbornik haiku poezije Williama J. Higginsona (Haiku World – An International Poetry Almanac, 1996.). Živi i radi u Zagrebu.


Iz prikaza knjige Kokoš kod frizera dr. Diane Zalar
...
“ Ovaj rukopis okuplja igrokaze nastale u različitim razdobljima stvaralaštva Nade Zidar-Bogadi.
U prvome dijelu koji nosi naslov Izbor epigrama i kratkih igrokaza autorica znalački stvara male ritmizirane dijaloške forme s duhovitom poantom. Bilo da je riječ o žabljim, puževskim, vrapčjim razgovorima ili onima drugih žitelja dvorišta (pas, guske, golub, tele, ždrijebe, konj, puran, krtica, krava), izrazita je njihova suvremena antropomorfizacija, igranje dovođenjem izgleda životinja u vezu s ljudskim ponašanjem, svojevrsna suprotnost između pojmova selo-grad i svijest likova o toj suprotnosti – na štetu grada, potrošački mentalitet kojemu neki likovi podliježu, ekološka svijest zaogrnuta pomaknutim vizurama. U ovome dijelu rukopisa vidljiva je i motivska poveznica s haiku pjesništvom iste autorice, a slike pune eteričnosti i osjećaja ljubavi, te senzibilitet za prirodu i njezine čari na zanimljiv se način prožimaju s realističnim shvaćanjem života odrješitih likova kojima ne mogu promaknuti ovozemaljske bitnosti.




Nema komentara :

Objavi komentar