Kolumne

Jelena Hrvoj
Patnje mladog autora

Ela Ernoić
Rozin kutak

Mirjana Mrkela
Ispovijed jedne čitateljice

Jelena Miškić
Pramcem u sumrak

Martina Sviben
Sve je to u glavi

Aleksandar Horvat
Kajkavsko najže

nedjelja, 28. studenoga 2021.

Marija Grgurović Banovac |Jim Kwik (2021) ,,Mozak bez granica”


Jim Kwik je ugledni svjetski stručnjak za poboljšavanje pamćenja i ubrzanog učenja odnosno brain coach. Kao dječak, Kwik je pretrpio ozljedu glave, koja mu je obilježila djetinjstvo. No, uspio je spoznati kako može prevladati intelektualne prepreke te se osloboditi niza ograničenja. Stečenim spoznajama, odlučio je poučiti i druge ljude. Tako danas surađuje s mnogim poznatim osoba te im pomaže da razviju svoje prave sposobnosti i uče bez ograničenja.

Knjiga ,,Mozak bez granica” nastala je kao sinteza njegovog cjelokupnog rada i istraživanja. Na kraju svakog (pod)poglavlja moguće je pronaći različite savjete i vježbe kojima autor nastoji potaknuti čitatelja na aktivnost. Kwik nudi različite savjete kojima je moguće očuvati zdravlje mozga i njegov rad u ,,punoj snazi”. Osim toga, autor želi osvijestiti pojedinca kako se genij ,,ne rađa, nego stvara zahvaljujući temeljitoj praksi”. Naime, jedino kroz aktivni proces učenja, ljudi mogu zaista naučiti nove sadržaje, tehnike i vještine. Učenje nije isto što i ,,štrebanje”. Istinsko učenje je cjeloživotni proces, a ne rezultat jedne noći ili dana. Potrebno je otkriti tajnu učenja, koja olakšava navedeni proces te dovodi čovjeka do njegovog konačnog cilja – pamćenja:

,,Ključ pamćenja i sveukupnog učenja je u ovome: da biste naučili bilo koju novu informaciju, mora biti povezana s nečim što već znate. To vrijedi i ponoviti. Da biste zapamtili bilo koju novu informaciju, morate je povezati s nečim što vam je već poznato. To radite cijelog života, samo što možda niste bili svjesni toga” (Kwik, 2021: 279).

Osim što mnogi ljudi ne poznaju ispravnu tehniku učenja, većina ljudi ima i izrazito nizak stupanj spoznaje vlastitih potencijala. Kako bi pojedinac spoznao ,,svoj istinski potencijal”, mora se izdići iznad negativnih kritika. No, problem jest u tome što se najveći kritičar krije unutar same osobe, stoga Kwik traži od svakoga čovjeka da se suoči s vlastitim ograničenjima te ih savlada. Naime, on smatra kako je svaki čovjek ,,superjunak”, koji posjeduje ,,supermoć” odnosno stvarnu autentičnu sposobnost. Opće je poznato kako svaki junak ima svog neprijatelja, pa tako i svaki pojedinac ima autentične prepreke na putu do konačne pobjede. Kao suvremene neprijatelje ljudi, Kwik vidi: ,,digitalnu poplavu”, ,,digitalno odvlačenje pažnje”, ,,digitalnu demenciju” i ,,digitalnu dedukciju”. Naime, današnje društvo je pretrpano različitim sadržajima i informacijama, stoga je teško unutar takve ,,poplave” pronaći relevantne informacije, izdvojiti ih te ih potom i zapamtiti. Ljudi danas sposobnost pamćenja sve više zanemaruju te prepuštaju digitalnoj tehnologiji. Stoga nije čudo što upotreba tehnologije ,,dovodi do slabljenja kognitivnih sposobnosti. Iako digitalna tehnologija donosi niz prednosti kojima olakšava svakodnevni rad svih ljudi, isto tako ona i zakida čovjeka za razvijanje njegovih potpunih sposobnosti (Kwik, 2021: 43-52).

Ponekad je potrebno napraviti odmak od tehnologije, utišati mobilne telefone te pronaći optimalno vrijeme za učenje. Kada čovjek izdvoji vrijeme za učenje, treba primijeniti jednostavne metode pomoću kojih može brzo naučiti nešto novo te tako kvalitetno iskoristiti izdvojeno vrijeme. Naime, proces učenja zahtjeva aktivno sudjelovanje (bilježenje, označivanje itd.), povezivanje informacija s poznatim asocijacijama, prenošenje naučenog znanja drugim ljudima, bilježenje vlastitog napretka te konstantno aktivno prisjećanje naučenog gradiva:

,,Jako je teško učiniti nešto novo (…) treba shvatiti da je učenje skup metoda, proces koji svakako može postati lakši kad znate kako učiti” (Kwik, 2021:140).

Iako Kwik navodi niz dokazanih metoda i tehnika koje su ljudima diljem svijeta ubrzale proces učenja, ipak valja istaknuti (što čini i on sam) kako pukim čitanjem, čitatelj neće postići ništa. Ako zaista želimo promijeniti svoj život i nešto konkretno naučiti potrebno je pokrenuti se i primijeniti pročitano kroz konkretne mentalne aktivnosti. Samo kroz praktičan rad moguće je postići zadivljujuće rezultate. Čarobni štapić ne postoji. Sve je na pojedincu i njegovoj volji za savladavanjem prepreka koje mu priječe putu do uspjeha, a priručnik ,,Mozak bez granica” je tu kako bi svakom pojedincu osigurao povoljan vjetar u leđa.

,,Budite bezgranični” (Kwik, 2021: 340).

Zagreb: V.B.Z.

Nema komentara :

Objavi komentar

Hvala na vašem komentaru. Isti će biti objavljen nakon pregleda moderatora.