Kolumne

subota, 28. rujna 2019.

Hana Konsa | Dragana R. Tafra: „Tajkunova kći“

Roman uvida i putokaza


„Tajkunova kći” roman je o vječnoj borbi dobra i zla i naslijeđu od kojega ne možemo pobjeći, a ni ne moramo. Tvrtka predstavlja Zlo, a njegov vlasnik Vraga. Jelena, glavna junakinja, smo Mi, a Ljubav Jelene i Luke predstavlja Dobro.

Da je Coppoli ovaj roman, kao pročišćeni scenarij, dospio u ruke, bacio bi bilješke o trilogiji Kum i pozabavio se „Tajkunovom kćeri”. Ako niste znali gdje živite, nakon čitanja ovog romana stvari će vam postati jasnije.

Ipak, ne u potpunosti jer je život tkanje, matrix, događanje koje traje – beskonačno, stoga ni autorica ni mi, a niti likovi ne znaju što je sve moguće. Osim da je borba dobra i zla neprestana. I da je često teško razlikovati jedno od drugoga.

„Tajkunova kći” je spektakularno dobar roman koji bi autorica i izdavačica pošto-poto trebale plasirati na europsko tržište. Jer ono što se događa Hrvatskoj priča je mnogih europskih zemalja.

A što joj se ustvari događa? Spašavanje žive glave i preživljavanje u zatečenim okolnostima, onima u koje smo bačeni kao u vrući kotao. Neprestani pokušaji opstanka, suočavanje s brutalnošću života, gubitak svega, do granice nepostojanja osobnog integriteta i neuništiva želja za životom ono su što glavnu junakinju, a ona je Mi, dovodi do Pobjede. Koja je svima na ovim, grabežom izmrcvarenim prostorima toliko neophodna. I zato je „Tajkunova kći” bila potrebna. Kao štivo uvida i putokaza.

Ono što je bilo više nije, kako za nas, tako i za glavnu junakinju Jelenu, no kada se to uvidi i smogne snage te se krene dalje, može se to  napraviti s više znanja i dobrote, što su preduvjeti za buduću sreću. Kako Jeleninu, tako i našu.

Pročitajte! Kako biste saznali, prepoznali i našli izlaz iz labirinta u kojemu smo se zatekli.

Autorica Dragana R. Tafra napisala je višestruko slojevit roman, a podtekst ovisi o mentalnom sklopu čitatelja, kao i o tome koliko prati društveno-politička zbivanja – je li to politički roman, ljubavni, kriminalistički,roman o gospodarskom kriminalu, roman o tranziciji, roman o kapitalizmu ili uvid u svijet kapitala i moći ili naprosto roman o odrastanju koje se može dogoditi, neovisno o dobi pojedinca, društva ili naroda. Stilski je izrazito neobičan. 

Autorica okupira pažnju čitatelja od prve do zadnje rečenice i ne da mu doći do daha sve do kraja. Čitatelja očekuju brojna iznenađenja i bit će poprilično uzbuđen u želji da sazna što se sve događalo
i što će biti, dok sve ne pročita. Autorica se ne umiljava, ne laska, ide izravno i žestoko. Kao i glavna junakinja. Autoricu odlikuje rijetka osobina iznimno analitičnog uma suptilno prezentiranog u nizu iskričavih, duhovitih, romantičnih i humanih detalja. Dok sam čitala, imala sam osjećaj da autorica nije pisala roman, već vršila obdukciju. Kao i svaka plastično prikazana lekcija iz anatomije, i ovaj uvid u naše živote na trenutke je mučan, ali... to je naša realnost. Netko je može prihvatiti, netko ne. Autorica je otišla i korak dalje, ponudila je i rješenje. Koje... ostaje na čitatelju da zaključi.

Čitanje ovog romana zasigurno neće biti ispijanje ugodne šalice mlakog čaja. Pripremite se na žestoki i najskuplji viski nakon kojega ćete biti ošamućeni i poželjeti još. Bit će zanimljivo promatrati u kojem smjeru će se razvijati Dragana R. Tafra kao spisateljica, s obzirom na to da je ovo njezin prvijenac. Ovo je roman novog doba, usudila bih se reći čak – budućih generacija. Djelo koje, bez ikakve sumnje, možemo s ponosom poslati na europsko tržište. Autoričino pero je mlado, ali čvrsto.

Hana Konsa, autorica i novinarka

Nema komentara :

Objavi komentar

Hvala na vašem komentaru. Isti će biti objavljen nakon pregleda moderatora.