Presuda je jasna: fantastičan povijesno-religijsko-kriminalistički blizanac Eccovog romana „Ime ruže“.
Raskol je izuzetan i maštovit krimić i ujedno povijesni roman koji na jedan vrlo inteligentan i fascinantan način zaslužuje važno mjesto na pijedestalu detektivske fikcije. Vrvi mnoštvom živih opisa i slika koje dočaravaju to mračno i krvavo vrijeme razmirica između Katoličke crkve i novooformljene crkve Henrika VIII. (Anglikanske crkve). To je razdoblje padanja katoličkih samostana i revizije svećenika i monaha. Radnja je vrlo zapletena i započinje u samostanu na južnoj obali Engleske gdje je u nemilosrdnom zagrljaju smrti ubijen kraljev povjerenik.
Roman jasno oslikava pritajene nemire i onu englesku tradicionalnu „finoću pitomosti“ kod ljudi. Oslikava se senzacionalizam u službi obrane „vjere“ i osobnih interesa, ljudske osobine te osobna fanatična zaluđenost relikvijama i ikonama. Samostan u ovom romanu nije samo tajnovito mjesto kontemplacije već i mjesto posrnulosti i razbludnosti, pronevjere i izdaja te nekoliko usputnih ubojstava. Da radnja te 1537. godine bude jo dojmljivija, uvodi se nekakav inspektor/odvjetnik koji robuje stereotipu čudnog i dojmljivog inspektora. Inspektori u kriminalističkim romanima imaju neku prepoznatljivu notu divljenja i čuđenja koja ih čini posebnima individualcima. Inspektor ovog romana nije nikakav uglađeni Poirot ili deduktivan i hirovit Holmes, već defektan grbavac Mattew Shardlake nalik zvonaru crkve Nottre Dame. Dojmljiva radnja, usputna ubojstva, napetost i iščekivanje sjajan su način obrade turbulentnog razdoblja ljudske i religijske povijesti.
Raskol je izuzetan i maštovit krimić i ujedno povijesni roman koji na jedan vrlo inteligentan i fascinantan način zaslužuje važno mjesto na pijedestalu detektivske fikcije. Vrvi mnoštvom živih opisa i slika koje dočaravaju to mračno i krvavo vrijeme razmirica između Katoličke crkve i novooformljene crkve Henrika VIII. (Anglikanske crkve). To je razdoblje padanja katoličkih samostana i revizije svećenika i monaha. Radnja je vrlo zapletena i započinje u samostanu na južnoj obali Engleske gdje je u nemilosrdnom zagrljaju smrti ubijen kraljev povjerenik.
Roman jasno oslikava pritajene nemire i onu englesku tradicionalnu „finoću pitomosti“ kod ljudi. Oslikava se senzacionalizam u službi obrane „vjere“ i osobnih interesa, ljudske osobine te osobna fanatična zaluđenost relikvijama i ikonama. Samostan u ovom romanu nije samo tajnovito mjesto kontemplacije već i mjesto posrnulosti i razbludnosti, pronevjere i izdaja te nekoliko usputnih ubojstava. Da radnja te 1537. godine bude jo dojmljivija, uvodi se nekakav inspektor/odvjetnik koji robuje stereotipu čudnog i dojmljivog inspektora. Inspektori u kriminalističkim romanima imaju neku prepoznatljivu notu divljenja i čuđenja koja ih čini posebnima individualcima. Inspektor ovog romana nije nikakav uglađeni Poirot ili deduktivan i hirovit Holmes, već defektan grbavac Mattew Shardlake nalik zvonaru crkve Nottre Dame. Dojmljiva radnja, usputna ubojstva, napetost i iščekivanje sjajan su način obrade turbulentnog razdoblja ljudske i religijske povijesti.
Nema komentara :
Objavi komentar
Hvala na vašem komentaru. Isti će biti objavljen nakon pregleda moderatora.