Scenska kompozicija Sjetite me se 2022. građena je od sjećanja na susrete s velikim piscem, fragmenata Krležina opusa, žive glazbe i tonskih zapisa Krležina glasa.
Autor predstave Goran Matović piše:
U posljednjem susretu s Krležom na Gvozdu razgovarali smo o svemu i svačemu, i„horizontalno i vertikalno“. Krleža je rekapitulirao 20. stoljeće. Portretirao je suvremenike i fenomene polemično i duhovito. Nenadano je prekinuo monolog, prekrio lice rukama kao na Vaništinu portretu, uzdahnuo i rekao: Sjetite me se 2022.
Svaki dan, prolazeći uvijek istim zagrebačkim ulicama, sjećam se Krleže, njegova mudrog,
živog i temperamentnog govora. Jednako vehementno pisao je i govorio. Često je mijenjao
raspoloženja, pa je i njegov govor bio silno dramatičan. Ponovno se pokazalo: što je drama svijeta žešća, Krležin je govor življi i aktualniji. U svijetu koji se opasno ruši ekvilibriramo Na rubu pameti između trenutka i vječnosti.
Neodvojiv od zagrebačkih veduta, pisac melankoličnih ugođaja i veliki osamljenik na vjetrometini, Krleža daje Zagrebu osebujan i neponovljiv ton, maštovitost vizionara i strast rođena buntovnika. Krleža je naše veliko, živo ogledalo u kojem se neprekidno ogledamo. Ovo je rekapitulacija Krleže u prvom licu, iz blizine, iz današnjih dana!
Krešimir Dolenčić
Budući da je Matović često dolazio Krleži, puno su razgovarali i ta rečenica „Sjetite me se 2022.“ tada je zvučala potpuno suludo i nadrealno. Međutim, došla je ta 2022. i Matović je napravio fantastičnu kompilaciju tih Krležinih tekstova, koji zvuče kao da su napisani jučer. Kada govori o Hrvatskoj, to je istovremeno beskrajno duhovito i zabavno, ali i žalosno, jer se ništa promijenilo nije. Povijest se bolno ponavlja. Doveli smo i Stanka Kovačića, koji svira u predstavi violončelo i mislim da će to biti prava mala poslastica.
Lada Čale Feldman
Monodrama Sjetite me se 2022. je dakle logičan ishod tog višegodišnjeg međusobnog prožimanja Krležine britke i Matovićeve šarmantne osobnosti, koje je kulminiralo u kondenziranom, napetom, glumačko-glazbenom dramskom kontrapunktu što ga razvijaju Matovićev glas i gudalo Stanka Kovačića, ritmom i intenzitetom svojih dodira i nadmetanja dočaravajući sukobe i suglasja piščevih i glumčevih interesa i stavova.
Slobodan Šnajder
Goran Matović Matović nam je uspjelo zazvao jednog velikog osamljenika, a on nije doduše kucao o stol, već je progovorio u rasponu od sentimenta čovjeka koji odlazi put svekolike puti, a onda i basom gromovnika. To je Krleža.
Nema komentara :
Objavi komentar
Hvala na vašem komentaru. Isti će biti objavljen nakon pregleda moderatora.