Kolumne

Jelena Hrvoj
Patnje mladog autora

Eleonora Ernoić Krnjak
Rozin kutak

Martina Sviben
S kodom bluesa i balade

Mirjana Mrkela
Ispovijed jedne čitateljice

Aleksandar Horvat
Kajkavsko najže

petak, 13. prosinca 2024.

Film nije na prodaju, filmska izložba Haruna Farockija i Irene Vrkljan - Ponedjeljak, 16. 12. '24. u 19 sati/ KIC, Preradovićeva 5

 

U ponedjeljak 16. prosinca u 19 sati 
u KIC-u, Preradovićeva 5, otvara se izložba i filmski program Film nije na prodaju koji priređuju Filmske mutacije festival nevidljivog filma, KIC i i Muzej suvremene umjetnosti u suradnji s HRT-om.

  
Program povezuje berlinske filmove-eseje Irene Vrkljan i Haruna Farockija, njihove portrete umjetnika i portrete grada Berlina iz dvostrukog motrišta – ovdje i drugdje.


 Kustosice su Antje Ehmann i Tanja Vrvilo.
  
 U programskom je žarištu filmska tetralogija Irene Vrkljan koju je režirala na dffb-u (Deutsche Film - und Fernsehakademie Berlin, Njemačkoj akademiji za film i televiziju u Berlinu) tijekom studija 1966. -1969. koji je upisala s Farockijem i prvom generacijom studenata filmske režije.
  
 Tijekom trajanja izložbe održavat će se projekcije u kinodvorani i vodstva.
  
Izložbeno-filmski program polazi od susreta Irene Vrkljan i Haruna Farockija na odsjeku režije na Filmskoj akademiji u Berlinu 1966. i njezina portreta militantnog filmaša u mladosti, s naslovom Faroqhi snima i podnaslovom Filmska reportaža Irene Vrkljan. Treći berlinski film spisateljice, pjesnikinje, filmske redateljice, scenaristice, radiodramatičarke Irene Vrkljan u duhu meke montaže poetike slapsticka i političkog filma korespondira s filmom budućeg najtvrdokornijeg brehtijanskog esejiste Haruna Farockija. Irena Vrkljan snima Farockija koji snima agitacijski film Izborni aktivist o politizaciji mladog čovjeka.
  
 Kratku berlinsku filmografiju Irene Vrkljan upotpunjuju još tri nevidljiva filma Posveta jednoj kući (1966.), Berlin nije na prodaju (1967./68.) i Berlin (1969.) koje predstavljamo u korespondenciji s kritičkim simfonijama velegrada i portretnim filmovima Haruna Farockija, koji nikada nisu bili promatrani izdvojeno iz njegova opusa.

 
 Posve nepoznati filmski rad Irene Vrkljan proširujemo uvidom u Portrete i susrete, izborom iz dokumentarne serije od 64 kratke epizode Radiotelevizije Zagreb o umjetnicima, nositeljima avangardnih kretanja 1960-ih, čije je scenarije pisala do odlaska na Filmsku akademiju u Berlinu te njezine radio-drame. 
    
 Prikazujemo i devet filmova Haruna Farockija: Izborni aktivist (1967.), Slika Sarah Schumann (1978.), Na ekranu: Peter Weiss (1979.), Okus života (1979.) Jean-Marie Straub i Daniéle Huillet rade film prema romanu Franza Kafke „Amerika“ (1983.), Peter Lorre – Dvostruko lice (1984.), Ključne riječi – ključne slike. Razgovor s Vilémom Flusserom (1986.), Georg K. Glaser – Pisac i kovač (1988.), Arhitekti Sauerbruch Hutton (2013.).
  
 Harun Farocki, jedan je od najvažnijih i međunarodno najutjecajnijih filmaša, medijskih umjetnika i teoretičara čiji je filmsko-teorijski rad započeo u razdoblju mladog njemačkog filma. Njegov opus obuhvaća više od stotinu filmova-eseja i djela iz teorije filma i medija, a od sredine 1990-ih svoju filmsku praksu proširuje videoinstalacijama u galerijskim prostorima ispitujući politike i strukture moći operativnih slika.

 
 14. prosinca 2024. u 19 sati prikazujemo prvi filmski program Irene Vrkljan i Haruna Farockija u Muzeju suvremene umjetnosti, u Gorgoni uz programe obilježavanja 70. godišnjice MSU-a.
  
 Završni program u sklopu Filmskih mutacija: 18. festivala nevidljivog filma nastavljamo od 24. do 30. siječnja 2025. u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu i Art-kinu Croatia u Rijeci s brojnim filmolozima i autorima.


   
 * * *
  
 Program organizira umjetnička organizacija Film-protufilm u koprodukciji s Kulturno informativnim centrom KIC i Muzejom suvremene umjetnosti u Zagrebu te Art-kinom Croatia u Rijeci.

 Prava i kopije radova Irene Vrkljan iz televizijskog i radio arhiva omogućila je Hrvatska radio televizija.
 
 Prikazivanje filmova Irene Vrkljan i korištenje fotografija omogućila je Deutsche Kinemathek - Museum für Film und Fernsehen u suradnji s Antje Ehmann, Sandrom Križić Roban i Nenadom Robanom, Institutom Harun Farocki, DAAD  Deutscher Akademischer Austauschdienst.
   
 Prikazivanje filmova i korištenje fotografija Haruna Farockija odvija se u suradnji s Antje Ehmann i Institutom Harun Farocki.
  
 Projekte umjetničke organizacije Film-protufilm podržali su Hrvatski audiovizualni centar, Ministarstvo kulture i medija RH, Ured za kulturu i civilno društvo Grada Zagreba, Zaklada Kultura nova.

 

Nema komentara :

Objavi komentar

Hvala na vašem komentaru. Isti će biti objavljen nakon pregleda moderatora.