Zadnjih je par godina u fokusu interesa južnokorejska filmska industrija, ali i književnost koja iz drugačijeg diskursa realistički prikazuje 'Zapadu' život i običaje te daleke zemlje. Kad se pojavi netko poput Han Kang, koja po mišljenju nekih književnih kritičara piše naizgled jednostavno, ne poigrava se jezikom i formom, bez kompliciranja strukture književnog djela i kad se odjednom vine u sam vrh književnog stvaralaštva, to postaje glavna vijest. I odjekne glasno u postmodernističkom književnom miljeu. To je bio slučaj s Han Kang. Tako je iznenada, ali za prave poznavatelje književnosti, ne i neočekivano u prvi plan došlo njeno ime i djelo. Književnica dolazi iz spisateljske obitelji, jer su joj i otac i brat pisci. Prije romana Vegetarijanka objavila je par djela koja su mu utirala put. Čini se da je lako sad pisati o njoj i njezinom romanu, kad je stekla popularnost i svjetsku slavu, no to zapravo i nije tako. O njoj su se sad raspisali svi mediji, svatko sa svog aspekta, izricali mišljenje mnogi književni kritičari, pa je zaista teško pronaći put i način kako je predstaviti u njezinoj suštini bez lažne pompe, koja njoj uistinu i ne treba. Prave vrijednosti uvijek na kraju nađu svoj put, ne samo do čitatelja, već i književnih znalaca, pa i do vrijednih nagrada.
Vegetarijanka je njezin roman objavljen 2007. godine. Knjiga je stekla međunarodnu popularnost i osvojila brojne nagrade, uključujući i prestižnu Man Booker International Prize 2016. godine. To je zapravo teška i mučna psihološka drama. U njoj ona istražuje zamršene teme identiteta, slobode, obiteljskih odnosa i društvenih normi. Pronašla je put i način da o tome progovori kroz priču o ženi koja odlučuje postati vegetarijanka. Tu odluku ne podržava njezina uža obitelj, pa čak ni vlastita sestra. Roman istražuje kako trauma, obiteljski pritisak i društvena očekivanja mogu oblikovati pojedinca. Vegetarijanka je snažan i provokativan roman koji je u potpunosti zasjao na književnom nebu tek pošto je ona dobila Nobelovu nagradu za književnost 2024. godine „ za sveukupnu pjesničku prozu koja se suočava s povijesnim traumama korejskog života i otkriva zapravo svu krhkost ljudskoga bića.” U romanu progovara o preobražaju i smrti kao svojevrsnom činu pobune obične apatične kućanice kojoj se svijest pobunila protiv krutog načina života i zatvorenosti obiteljskog kruga koji je za nju postao tamnica iz koje se želi izbaviti.
Stil Han Kang je jedinstven. Minimalističke rečenice zapravo nam nude zastrašujuću atmosfera u kojoj je čitatelj sve vrijeme izložen nejasnom i nedefiniranom prijetećem zlu čiji izvor nikako ne možemo jednoznačno odrediti. Polako puzi ulazeći u svaku poru glavnih junaka. Istražuje skrivene ljudske sudbine u Južnoj Koreji kroz priču o običnoj ženi koja se činom nesvakidašnje pobune bori protiv očekivanja okoline i traži svoj put izbavljenja iz nametnutih joj okova.
Ima nevjerojatnu sposobnost da kroz književnost istražuje i iskazuje složene ljudske emocije i odnose koji čine njezino stvaralaštvo važnim dijelom suvremene svjetske književnosti. To se odnosi i na roman Vegetarijanka. Jedinstveni stil pripovijedanja, u kome kombinira elemente realizma i simbolizma, je autentičan i upečatljiv. Kroz različite perspektive i profiliranje pomno izabranih likova autorica stvara složenu i višeslojnu naraciju koja omogućava čitateljima da dublje razumiju emocionalne i psihološke aspekte svakog pojedinca, no i cijele priče. Ovaj roman prvenstveno oslikava krucijalne obiteljske odnose i zatvorene društvene norme iz kojih je gotovo nemoguće izaći kao pobjednik. Izaziva zgroženost i frustraciju koju bi čovjek najradije iščupao, poput stranog tijela duboko zarinutog u srce čitatelja.